A gyógyszertár vásárlói szemszögből történő elemzése
Mit értünk a gyógyszertár vásárlói szemszögből történő elemzése alatt?
A gyógyszertár érdekes átmenetet képez a jogszabályban lefektetett egészségügyi intézmény és a jogszabályban még csak véletlenül sem említett kiskereskedelmi egység között. Pedig, ha a szívünket a kezünkre tesszük, mindkettő igaz rá. Ebben az elemzésben ezt a két szempontot ötvözzük. Látni fogja belőle azt, hogy hogyan működik az Ön gyógyszertára egészségügyi intézményként, de azt is, hogy hogyan működik kiskereskedelmi egységként.
Miért van szükség a gyógyszertár vásárlói szemszögből történő elemzésre?
Mert a forgalomból él. Mert szeretné látni a vállalkozásában rejtve maradt lehetőségeket. Mert változtatni szeretne. Mert ugyan korlátlan növekedés nincs, de van korlátlan fejlődési lehetőség.
Hogyan alkalmazzuk a gyógyszertár vásárlói szemszögből történő elemzést?
Megvizsgáljuk a gyógyszertár lokalizációját, megközelíthetőségét, parkolási lehetőségeket, annak fontosságát, a kültéri marketingeszközök jelenlétét és hatékonyságát. Megvizsgáljuk az officinát a bejárattól kezdve, ahol az akadálymentesítést, a kihelyezett feliratokat, reklámhordozókat, az összbenyomást nézzük. Áttekintjük az officinabútorzat stílusát, kihasználtságát. A főbútorzaton kívül vizsgáljuk az elhelyezett kisbútorok minőségét és mennyiségét is. Komoly hangsúlyt fektetünk a beltérben kihelyezett reklámhordozók mennyiségének és minőségének felmérésére is, különös tekintettel a helyi sajátságokra és ötletekre (pl. árkihelyezések, kínálóállványok stb). A digitálisan használt reklámfelületeket is felmérjük. A helyszíni felmérés alatt megfigyeljük a gyógyszertárban kialakult légkört, az expediáló csapat munkáját, a vásárlói igényekre adott reakcióit . A felmérés során tapasztaltakat összefoglaljuk egy elemzésben, és javaslatokat fogalmazunk meg az esetlegesen tapasztalt hibák, hiányosságok javítására, de legfőképpen a meglévő erősségek kihangsúlyozására.
Mit fog kapni a gyógyszertár vásárlói szemszögből történő elemzése során?
Egy külső, vásárlói szempontból készült komplett elemzést, ötletekkel, javaslatokkal. Ebben az elemzésben igazán hasznos a külső nézőpont, mert minden érzelmi hatástól mentesen olyan információkhoz juthat, amit a gyakorlatban kifejezetten jól és egyszerűen tud hasznosítani. Kellemes munkakörnyezetet tud teremteni vele a munkatársainak, vásárlói, betegei pedig örömmel térnek be Önhöz.