Kreatív együttgondolkodás, stresszkezelés
Mit értünk a kreatív együttgondolkodás, stresszkezelés alatt?
A gyógyszeripari nagyvállalatok vezető beosztású munkatársai számos kihívással, megoldandó feladattal, ezáltal különösen nagy stresszel szembesülnek nap mint nap. A kitűzött cél elérése érdekében meghozott szakmai döntések gyakran eredményeznek olyan konfliktusokat, amelyeknek a feloldásához szükséges kulcs a problémáktól távolabb történő helyezkedésben rejlik. A legtöbb nagyvállalat képzési lehetőségeket biztosít a vezetői részére, hogy fejlődni tudjanak ebben a tekintetben. Azonban az a személyes tapasztalatunk, hogy az ott elhangzott információk túl általánosak, a sok megállapításból és tanácsból szinte alig tud ténylegesen hasznosulni valami. Teljes mértékben hiányzik belőlük a személyre szabottság, hiszen jellegéből adódóan nem egy, hanem több vezető nehézségeit egyszerre akarja orvosolni. Mi a konkrét elakadások megértésére és kezelésére biztosítunk egy külső, következmények nélküli, szakmai konzultációs lehetőséget, így a munkáltatóknak egy valóban hatékony eszköz áll a rendelkezésére a munkatársaik személyes motivációjának növelésére.
Miért van szükség a kreatív együttgondolkodás, stresszkezelésre?
A ki nem mondott munkahelyi kételyek megnehezítik a mindennapjainkat és kihatással vannak a munkánkra, karrierünk alakulására. A belső és a külső elvárások ütközése, az ezekből a helyzetekből fakadó bizonytalanság, az így felhalmozódó problémák a munkatársak közötti konfliktusok és a munkahelyi stresszből fakadó betegségek melegágya.
Bizonyított tény, hogy a munkahelyen belüli nyílt kommunikáció, a hatékony problémamegoldás elősegítése, a feladatok megfelelő delegálása javítja a munkatársak motiváltságát, ezáltal növeli a munkahely iránti elkötelezettséget és összességében csökkenti az ezek elmaradása esetén jelentkező többletkiadásokat, ideértve a fluktuációt is.
Hogyan történik a kreatív együttgondolkodás, stresszkezelés?
A konzultáció egyszeri, 2,5 órás megbeszélést jelent, melyet a vezető az elakadást okozó szakmai probléma ismertetésével kezd (természetesen lehetősége van ezt előzetesen írásban is kifejteni, de javasoljuk, hogy a helyzet személyes bemutatását részesítse előnyben). A szakmai probléma lehet gyógyszerpiaci szakmai vagy vezetői kompetenciát érintő kérdés is. Igény esetén a megbeszélés eredményeit írásban összefoglaljuk és a vezető részére átadjuk. Minden elhangzott szakmai vagy vezetői problémát, valamint a konzultáció információtartalmát is bizalmasan kezeljük, azt harmadik fél részére át nem adjuk.