Brand sales és marketingstratégiák a gyógyszertárak szemszögéből
Mit értünk a brand sales elemzés alatt?
A gyógyszeripar szereplői (gyógyszer- és étrendkiegészítő-gyártók és forgalmazók, kozmetikai cégek, valamint nagykereskedők) számára egy meghatározott brand értékesítési vagy marketingstratégiájának személyes megbeszélése kizárólag gyógyszertárvezetői szemszögből.
Miért van szükség a brand sales konzultációra?
Tudjuk, ahhoz, hogy egy termékbevezetés, vagy már egy meglévő termék további piaci élete sikeres legyen, kulcsfontosságú a fogyasztókhoz történő eljuttatása. Ma erre már sok lehetőség kínálkozik. Mégis: nem minden eszköz bizonyul hatékonynak a gyógyszertárakban forgalmazott termékeknél. Mi lehet ennek az oka? Miért nehéz bizonyos termékek bevezetése? Miért zuhan vissza egy-egy TV spot leállása után a termék forgalma, ha maga a termék hatékony? Miért vesznek meg drága, akár túlárazott terméket is a fogyasztók, amikor létezik ugyanolyan jó, de olcsóbb megoldás? Miért hasonlít egy gyógyszerész-forgalmazó találkozó időnként egy bokszmeccsre? Ha megnyeri ezt a kapcsolattartó, miért fordul elő, hogy bennragad az adott termék a patikákban, ami a következő látogatáskor borítékolja a termék további megrendelésének elmaradását?
Azért, mert a forgalmazó nincs birtokában azoknak a speciális ismereteknek, – vagy ha igen, legtöbbször figyelmen kívül hagyja őket – amik a patika mint kisvállalkozás és mint egészségügyi intézmény működését alapjaiban határozzák meg. A több, mint 7-10 éves gyógyszertárvezetői tapasztalatunk segítségével hidat tudunk képezni a két szegmens között, melynek segítségével gyümölcsöző kapcsolat tud kialakulni a gyógyszertári partnereivel.
Miben nyújt segítséget a brand sales
A brand sales konzultáció tartalmazza az akár előzetes, akár a már elindított értékesítési vagy marketingstratégia eszközeinek és céljainak véleményezését, továbbá a gyógyszertárvezetői szempontok ismertetését, magába foglalva a gyógyszertár-szakmai, gyógyszertárvezetői-szakmai, gyógyszerész-szakmai szempontok mellett a HR-es és egyéb hatékonysági szempontokat is.